luni, 25 iulie 2011

De ce autostrada Transilvania?

Un subiect delicat intr-o perioada a impartirii fondurilor "nejmenuite" este stabilirea prioritatii in constructia de autostrazi. Bine, e o exprimare mult prea pretentioasa, in fapt e doar constructia unor tronsoane care sa mai degajeze traficul, sa mai reduca numarul de accidente si sa ajute la motivarea unor investitori. Dat fiind faptul ca "fiecare trage focul la oala lui", as vrea sa mentionez cateva aspecte care ar justifica continuarea lucrarilor la autostrada Transilvania. Pe seceta asta de bani publici pentru investitii de interes national, macar terminarea tronsonului Oradea - Cluj ar fi o prioritate de bun simt. In ce priveste necesitatea din punct de vedere al traficului, e suficienta o cautare pe google.ro cu deja cunoscuta si macabra sintagma "drumul mortii Cluj" sau cu forma mai "light", "accidente Cluj Oradea", pentru a avea statisticile celui mai periculos drum din zona si, probabil, din tara. Nu am statistici exacte, dar dat fiind faptul ca judetul Cluj se gaseste pe locul 2 dupa Bucuresti la numarul de accidente, iar la persoane decedate aproape ca egaleaza prima pozitie in top, nu e niciun dubiu ca "performeaza" bine la acest criteriu. Daca adaugam si tronsonul Cluj-Zalau, care se lupta bine la locurile fruntase, fara urma de indoiala ca ar trebui sa fie o prioritate. Pe de alta parte, investitii importante in zona ar fi stimulate, sa nu uitam ca Mercedes a renuntat la implantarea unei fabrici la Cluj din motive clare de lipsa de infrastructura. Nu are rost sa mai amintim importanta legaturii cu frontiera si cu autostrada maghiara de dincolo de ea (Budapesta-Viena), legatura cu cea mai mare statiune din tara (Baile Felix) sau faptul ca Muntii Apuseni si apele termale constituie un potential turistic major. A se vedea ce inseamna o investitie, salina Turda, care a atras in jur de 400.000 de turisti in 2010, din care se estimeaza ca 70% au venit prin recomandarea prietenilor. Turismul se face prin recomandare, nu prin frunzareala, iar pentru a recomanda ceva, in primul rand trebuie sa bagi bani. Dar, din pacate, va mai curge multa apa pe Somes si pe Cris pana sa vedem macar urmatorul tronson, mai ales ca viaductul de la Suplacu de Barcau e al dracu' de buclucas...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu